Havalimanı otobüsü Londra’da kayboldu

Tarih 3 Haziran 2019. Yer Birmingham. Sabah erken kalktık, kahvaltıyı yaptıktan sonra İstanbul için yola koyulduk.

Taksiye binip otobüs terminaline gittik. Saat 09:50. Otobüsün kalkış saatini bekliyoruz.

Otobüs geldi, kapılar açıldı, şöför aşağıya inip biletleri kontrol ederek valizlerimizi bagaja yerleştirmeye başladı.

Saat 10:00. Otobüs hareket ediyor. İstikamet Gatwick Havalimanı. Tahmini seyahat süresi 5 saat 10 dakika. Yani 15:10’da varış.

Yetişmemiz gereken İstanbul uçağının kalkış saati 17:00.

Her şey olağan bir şekilde 2 saat sonra Londra sınırlarına girdik. İlk yolcu indirme noktası Marble Arch’a 12:45’de vardık.

Buradan, aktarma yapacağımız istasyona varışımız yaklaşık 15 dakika. Yani 13:30’daki havalimanı aktarma otobüsüne yetişiyoruz.

Birkaç yolcu Marble Arch’da indi ve otobüs hareket etti. Biz de toparlanmaya başladık.

15 dakika geçti. Fakat hala Victoria istasyonuna gelemedik. Telefonumdan haritayı kontrol ettim.

Tam tersi istikamete gidiyoruz! Aktarma istasyonundan uzaklaşıyoruz.

Acaba “başka bir durak daha var ve oraya uğramamız mı gerekiyor” diye düşünürken, 5 dakika sonra otobüs şöförü kalkıp “kayboldum” dedi.

Saat olmuş 13:05. Aktarmaya kalan süre 25 dakika. Navigasyonu açtım, nasıl gideriz diye bakarken bir çocuk şöförün yanına gidip yol tarif etmeye başladı.

Saat 13:10. British Library yanındaki dar sokağa girdik. Oradan iki kez sol yapıp geri istikamete döneceğiz.

Navigasyon en iyi şartlarda 40 dakika gösteriyor. Yani aktarmaya yetişmemiz mümkün değil. Yarım saat sonraki 14:00’a bineriz diye planlıyoruz.

Neyse Ossulston Sokağı’nda ilerliyoruz. Yol bitti sola dönüyoruz derken karşımıza ambulans çıkıyor!

Yol tek şerit. Mecburen koca otobüs geri gidecek.

Gönüllü muavin olan çocuk aşağı inip arkayı kontrol ediyor, şöför de geri geri giderek sokağın başına ulaşmaya çalışıyor.

Saat olmuş 13:15. Bu hızla gidersek bir sonraki otobüse dahi yetişme ihtimalimiz yok. Dolayısıyla uçağa da…

Hemen alternatif plan!

Baktık Euston Tren İstasyonu’na yakınız, binelim trene otobüs terminaline gidelim 14:00‘a yetişiriz dedik.

İndik, yürümeye başladık. Tren saatlerine bakıyorum. Tabi bir yandan da iki valizi sürüklüyoruz.

Sonra düşündük. O otobüs de bunun gibi yanlış yollara girer, arıza yapar vs bu riski alabilir miyiz? Yok.

Taksi! Baktık bir aracın buradan havalimanına varışı trafikte neredeyse 2 saat.

Aç tekrar navigasyonu. Güzergah al. Toplu taşımayı seç. Tren! Harika.

Yürüme mesafesi 10 dakika uzaklıkta St. Pancras International tren istasyonu var. Direkt havalimanına gidiyor! 44 dakika.

Saat 13:40. Tren istasyonuna vardık. Hemen bileti alıp, 13:50 trenine bindik. 44 dakika sonra da havalimanına vardık.

Peki ne olacak şimdi 50£’luk gidiş-geliş otobüs biletine ek 16£ tren masrafı.

Ayrıca otobüsü tercih etmemizin nedeni indi bindi olmasın, valizlerle Londra metrosunda aktarma yapmak zor olur, tek seferde havalimanı gidelim idi. Bu da olmadı.

Havalimanına gider gitmez, tüm bu olay akışını aynen size anlattığım gibi dakika dakika yazdım.

Ayrıca otobüsten indikten sonra otobüsün fotoğraf ve videolarını çekmiştim.

Uçağa binmeden önce, bu görüntüleri de ekleyerek olayı müşteri hizmetlerine anlattım.

Müşteri hizmetleri otobüs bilet numarasını ve tren bileti faturasını istedi. Onları da gönderdim.

Uçak kalkmadan “tamam sizin biletinizin gidiş kısmını iade etmek istiyoruz” dediler.

“İade için sizi arayalım, müsait bir zamanınızı söyler misiniz?” diye not düştüler.

Ertesi gün bayramın birinci günü. Aile, akraba ziyaretleri… Zaten tatildesin, o mesaja 4 gün sonra cevap yazabildim.

Fakat yanıt yok.

15 gün geçti, biz İngiltere’ye döndük. Sağ salim gidip gelmenin, tatil yapmanın mutluluğuyla olayı neredeyse unuttuk.

Londra’da kaybolmamızın üzerinden tam 1 ay sonra bir eposta geldi. Müşteri İlişkileri Danışmanı Abdirizaq olaydan duyduğu üzüntüyü belirterek durumu incelemek için bilet örneklerini istiyor.

Eposta’ya çektiğim videoları da ekleyerek otobüs ve tren biletlerinin ekran görüntüsünü gönderdim.

Hemen yanıt! Tekrar üzüntü belirtme. Olayın gerçekleşmesinin nedeninin Londra’daki trafiğin farklı yollara yönlendirilmesi olduğu…

Ayrıca havalimanı bileti alırken, otobüs varış saati ile uçağın kalkışı arasında en az 3 saat fark olması gerektiği. Bu kuralın da Hükümler ve Koşullar’da yazdığı…

Bizim 1 saat 50 dakikamız vardı. Fakat ben bileti alırken böyle bir uyarı görmedim.

Neyse epostanın sonunda, bizim durumumuzu ve valizleri taşımak zorunda kalmış olmamızı belirtip, iyi niyet göstergesi olarak sonradan aldığımız tren biletinin bedelini geri ödeyeceklerini söylediler.

Bu işlem için telefonla aradım, müşteri temsilcisi ile görüşüp iade işlemini gerçekleştirdik. Ertesi gün 16£ banka transferi ile ulaştı.

İade ulaşınca eposta ile bilgilendirir misiniz demişlerdi. Ben de bir hafta sonra cevap yazdım.

“16£’luk tren bileti geri ödemesini aldım, fakat bu bana sunduğunuz tazminatı kabul ettiğim anlamına gelmiyor.”

Bu şekilde başlayıp nedenini anlattım.

“Birincisi; Londra’da yolların kapanmış olması tek başına neden değil, şöför alternatif güzergahlar olmasına rağmen yanlış yöne gitti ve zaten kaybolduğunu kendi söyledi.

Eğer yollar kapandıysa ve şoför alternatif güzergah için bilgilendirilmesiyse bu şirketin hatası; eğer şöför bilgilendirildi ve yine de yanlış yoldan gittiyse bu yine şirketin hatası, müşterilerin değil.

İkincisi; ben treni Trainline isimli mobil uygulama üzerinden aldım. Satın alırken tüm koşulları okudum fakat havalimanı için 3 saat kurula yazmıyordu.

Hatta bilet alma işlemi tekrar yapıp kontrol ettim yine öyle bir uyarı yok. Eğer uyarılmadıysam bu benim hatam değil. Bu konuda herhangi bir sorumluluk kabul etmiyorum.”

Sonuna da, “kullanmadığım bir hizmet için para ödemek istemiyorum ve bu benim yasal hakkım” diye yazarak, otobüs biletinin yarısının iadesini talep ettim.

Bir saat geçmedi. Kıdemli Şikayetler Danışmanı Alex’ten eposta.

Otobüsün Londra’da kaybolmasına tam bir cevap yok. 3 saat kuralına ilişkin de, bileti eğer şirketin kendi sitesinden alsaydım Hükümler ve Koşullar metninin orada olduğunu fakat Trainline uygulaması üzerinde bir kontrollerinin olmadığını söyledi.

Normalde ek masraflar ve otobüs bileti için iade ödemediklerini fakat iyi niyet göstergesi olarak biletin %50’lik kısmını da iade edeceklerini söyleyip, teşekkür ederek mevzuyu tatlıya bağladı.

Teşekkürler Alex, teşekkürler Abdirizaq, teşekkürler National Express!

How to claim compensation if National Express coach get lost in London

We almost missed our international flight from Gatwick as the National Express bus driver got lost in London.

– What we have done to catch the flight?
– How we got refund for that?

Havalimanı otobüsü Londra’da kayboldu” için bir yorum